0

روش اتصال فیزیکی به سوییچ و روتر

اتصال به سوییچ از طریق کابل سنتی، یک روش قدیمی، شناخته شده و پایدار است که اجازه می‌دهد به ساده‌ترین شکل به سوییچ متصل شوید. تمامی پورت‌های سیسکو مجهز به یک پورت کنسول هستند و حتی در نرم‌افزارهای شبیه سازی مثل پکت تریسر Packet Tracer نیز امکان اضافه کردن چنین پورتی به روترها و سوییچ ها امکان‌پذیر است تا روند آموزش به شکل مجازی و فیزیکی به یک شکل انجام شود.

در روش فوق شما کابل کنسول را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل می‌کنید. البته با توجه به عدم وجود درگاه فوق لازم است از یک تبدیل یو‌اس‌بی برای اتصال کابل به کامپیوتر استفاده کرد.

اگر از سوییچ‌های جدیدتر سیسکو استفاده می‌کنید دیگر نیازی به مبدل سریال به یو‌اس‌بی نیست. در این حالت یک مینی پورت USB روی سوئیچ تعبیه شده است.

اتصال به سوئیچ ها و روتر های سیسکو به ۲ شیوه امکان پذیر است:

۱-   روش  Local

در روش Local  از کابل آبی رنگ کنسول که در جعبه محصولات سیسکو موجود می باشد، استفاده می کنیم. یک سر این کابل دارای کانکتور RJ45 می باشد برای اتصال به پورت کنسول سوییچ یا روتر های سیسکو و سر دیگر کابل پورت سریالRS232 می باشد که آن را به پورت  COM کامپیوتر وصل می کنیم.

همانطور که ملاحظه می کنید کابل سریال را به کامپیوتر متصل می نماییم.

سپس از طریق برنامه putty به پنجره تنظیمات وصل شوید.

https://www.putty.org

پس از اینکه متصل نمودیم کافیست برنامه Putty را اجرا کرده و پس از انتخاب Serial line که در اینجا COM4 می باشد ، بر روی OK کلیک نماییم:

How to Connect to Cisco Router/Switch using Console with Putty

پس از فشردن دکمه Open ، وارد محیط CLI می شویم :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *